Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Izbicku

Zarządzenie Nr OR 0050.39.2024

 Wójta Gminy Izbicko

z dnia  1 marca 2024r.

w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy.

 

         Na podstawie art. 33 ust.2 i art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023r. poz. 40 z poz. zm.) Wójt Gminy Izbicko zarządza co następuje:

§ 1

Nadaje się regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Izbicku stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.

§ 2

Tracą moc Zarządzenia Nr OR 0050.92.2020  Wójta Gminy Izbicko z dnia 27 sierpnia  2020r. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Wójt Gminy Izbicko
Brygida Pytel

 

 

 

                                                                                                   Załącznik  do Zarządzenia
Wójta Gminy Nr OR 0050.39.2024
z dnia 1 marca 2024 r.

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w  Izbicku

  • Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin organizacyjny zwany dalej „Regulaminem” określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy

§ 2

Wójt jest organem wykonawczym gminy.

  • Zakres działania i zadania Urzędu

§ 3

Urząd Gminy w Izbicku zwany dalej „Urzędem” realizuje zadania własne gminy określone ustawami, Statutem gminy, uchwałami rady gminy oraz zadania zlecone z zakresu administracji rządowej  przekazane gminie z mocy przepisów ogólnie obowiązujących względnie na podstawie porozumienia  z organami tej administracji.

§ 4

Urzędem kieruje Wójt przy pomocy swojego zastępcy.

§ 5

  1. Przy załatwieniu spraw stosuje się postanowieniu kodeksu postępowania administracyjnego chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
  2. Czynności biurowe i kancelaryjne regulowane są postanowieniami instrukcji czynności kancelaryjnych w Urzędach Gmin.

 

  • Organizacje Urzędu

Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią:

  1. Wójt Gminy
  2. Z-ca Wójta Gminy
  3. Sekretarz Gminy
  4. Skarbnik Gminy – Kierownik Referatu Finansów
  5. Referat finansowy
  6. Stanowisko pracy ds. organizacji i kadr
  7. Stanowisko pracy ds. obrony cywilnej
  8. Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego, sprawy wojskowe ½ etatu i stanowisko ds.obsługa petenta w j. pomocniczym- niemieckim oraz ppoż
  9. Z-ca Kierownika Urzędu stanu Cywilnego i pracownik ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
  10. Stanowisko pracy ds. obsługi Rady Gminy i jej organów oraz działalność gospodarcza
  11. Stanowisko pracy ds. dróg gminnych i gospodarki wodnej
  12. Stanowisko pracy ds. remontów i inwestycji
  13. Stanowisko pracy ds. rolnictwa i ochrony środowiska i funduszy strukturalnych
  14. Stanowisko pracy ds. zamówień publicznych
  15. Stanowisko pracy ds. zagospodarowania przestrzennego i mienia komunalnego.
  16. Kierownik Biura Obsługi Oświaty Samorządowej
  17. Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Izbicku
  18. Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej w Izbicku
  19. Dyrektor Biblioteki i Kultury
  20. Radca prawny
  21. Biuro obsługi klienta – promocja gminy
  22. Pomoc administracyjno - biurowa

Zakres działania i kompetencji kierownictwa i komórek organizacyjnych Urzędu

Do zakresu działań i kompetencji Wójta należy:

Kierowanie Urzędem Gminy i bieżącymi sprawami gminy;
Reprezentowanie gminy i jej Urzędu na zewnątrz;
Przedkładanie Radzie Gminy projektów uchwał;
Wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
Wydawanie przepisów prawnych kierownictwa wewnętrznego (regulaminy, instrukcje, wytyczne, postanowienia, zarządzenia wewnętrzne) i inne przewidziane prawem;
Wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy;
Organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof;
Wykonywanie zadań z zakresu obronności kraju oraz zapewnienie ładu i porządku publicznego na terenie gminy;
Nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w ramach gminy i pozostawanie w kontakcie z terenowymi organami tej administracji;
Upoważnianie pracowników urzędu do podejmowania w imieniu wójta decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej;
Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego i kierownika zakładu pracy w stosunku do pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych; ZGKiW, BOOS, BiK i dyrektorów szkół i przedszkoli dla których wójt jest organem prowadzącym
Zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników urzędu;
Rozstrzyganie sporów kompetencyjnych między komórkami urzędu;
Ogłaszanie budżetu gminy;
Sporządzanie testamentów;
Przyjmowanie stron w sprawach skarg i wniosków;
Składanie Radzie Gminy okresowych sprawozdań z realizacji zadań Urzędu;
Powoływanie i odwoływanie dyrektorów szkól i przedszkoli;
Zatrudnianie, zwalnianie, nagradzanie, wymierzanie kar, występowanie z wnioskami o odznaczenia
Powoływanie komisji konkursowych na dyrektorów szkół i przedszkoli, określanie regulaminu jej pracy i uczestniczenie w pracach tej komisji;

Zastępca Wójta Gminy     
Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Nadzór nad działalnością Ośrodka Pomocy Społecznej;
Wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec Kierownika OPS;
Reprezentowanie gminy w zastępstwie Wójta;
Nadzór nad realizacją zadań inwestycyjnych;
Wszystkie czynności w zakresie udzielonych upoważnień.

Do zadań Sekretarza Gminy należy zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu i warunków jego działania, a w szczególności:      Należyte i terminowe załatwianie spraw obywateli;
Sporządzanie projektów struktury organizacyjnej Urzędu;
Opracowywanie projektów statutu i regulaminów organów i jednostek organizacyjnych gminy;
Opracowywanie projektów uchwał Rady Gminy;
Sporządzanie projektów zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Urzędu;
Analizowanie i opiniowanie projektów przyjmowania przez gminę zadań zleconych z zakresu administracji rządowej;
Prowadzenie spraw związanych z udziałem gminy w związkach i porozumieniach międzygminnych;
Załatwianie spraw związanych ze skargami (ewidencja, rozdział dopilnowanie załatwiania);
Prowadzenie bieżącej kontroli wykonania zadań przez pracowników;-
Nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny pracy i wykorzystania czasu pracy;
Nadzór nad prawidłowym zabezpieczeniem gmachu Urzędu oraz nad przestrzeganiem ochrony tajemnicy państwowej i służbowej w Urzędzie;
Sporządzanie testamentów;
Przyjmowanie stron w sprawach skarg i wniosków;
Nadzór nad podnoszeniem kwalifikacji zawodowych pracowników na kursach, szkoleniach, w szkołach;
Nadzór formalno - prawny nad sporządzanymi decyzjami administracyjnymi;
Współuczestniczenie w planowaniu i realizacji zadań związanych z obronnością kraju;
Prowadzenie kontroli zarządczej Urzędu Gminy Izbicko;
Wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta;
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

Skarbnik Gminy

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Bieżąca ewidencja i kompletowanie przepisów prawnych oraz wytycznych jednostek nadrzędnych wynikających z zakresu czynności,
Kompletowanie i bieżące ewidencjonowanie i przekazywanie do archiwum zakładowego akt i dokumentów zgodnie z instrukcją  kancelaryjną i archiwalną,
Doskonalenie zawodowe, doskonalenie form i metod pracy,
Prowadzenie obowiązującej sprawozdawczości,
Przyjmowanie i załatwianie  skarg i wniosków obywateli,
Opracowywanie projektu budżetu gminy zgodnie z obowiązującymi  przepisami i trybem określonym w uchwale proceduralnej. Opracowywanie projektów uchwał, zarządzeń w sprawie zmian w budżecie, wykorzystania nadwyżki budżetowej i rezerw budżetowych,
Opracowywanie Wieloletniej Prognozy Finansowej,
Prowadzenie rachunkowości  budżetu Gminy zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
Sporządzanie zbiorczych sprawozdań finansowych z równoczesnym dokonaniem analizy stopnia realizacji budżetu
Sporządzanie obowiązujących sprawozdań z wykonania budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej, sprawozdań do GUS oraz innych przewidzianych na stanowisku, ich prawidłowe i terminowe przekazywanie,
Zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,
Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym, poprzez złożenie podpisu na dokumentach dotyczących danej operacji .
Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących  operacji gospodarczych i finansowych.
Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych regulujących gospodarkę finansową wydawanych przez Wójta Gminy, między innymi instrukcje:

  • Obiegu i kontroli dokumentów księgowych,
  • Inwentaryzację majątku gminy,
  • Gospodarkę kasową,
  • Gospodarkę magazynową,
  • Ewidencję i kontrolę druków ścisłego zarachowania,
  • Zakładowy plan kont,

oraz inne nie wymienione dokumenty księgowe niezbędne dla prawidłowej gospodarki finansowej oraz ewidencji księgowej i sprawozdawczości.

Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej w gminie oraz jednostkach organizacyjnych podlegających gminie mającej na celu:

  • Przeprowadzenie wstępnej oceny celowości zaciągania zobowiązań finansowych i dokonywania wydatków oraz badania i porównywania stanu faktycznego ze stanem wymaganym,
  • Pobieranie i gromadzenie środków publicznych,
  • Zaciąganie zobowiązań finansowych i dokonywanie wydatków ze środków publicznych,

Zapewnienie pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez jednostkę,
Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych
Zapewnianie terminowego ściągania należności i dochodzenia roszczeń spornych oraz spłaty zobowiązań,
Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, dotacji celowych lub innych będących w dyspozycji jednostki,
Naliczanie wysokości środków przypadających na dane sołectwo w ramach funduszu sołeckiego, przekazywanie informacji sołtysom, rozliczanie wydatków w ramach funduszu sołeckiego w celu częściowego zwrotu z budżetu państwa,
Naliczanie wysokości odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,
Naliczanie wysokości zwrotu kosztów wychowania przedszkolnego zgodnie z ustawą o finansowaniu zadań oświatowych,
Przestrzeganie zasad rozliczeń  pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych,
Przygotowywanie projektów Uchwał Rady Gminy dot. budżetu,
Udział w posiedzeniach Rady Gminy i Komisjach;
Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową w Opolu  - dostarczanie Uchwał Rady Gminy zarządzeń Wójta Gminy dotyczących budżetu i zmian w budżecie, innych obowiązujących sprawozdań oraz informacji;
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

 

Referat finansowy

Stanowisko  ds. windykacji podatku  

 Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:         

Księgowanie podatków od osób fizycznych i prawnych ( Łączne zobowiązanie pieniężne, podatek od nieruchomości, podatek rolny, leśny  i środków transportowych ).
Uzgodnienie wpływów z księgowością budżetową,
Windykacja zaległości i likwidacja nadpłat (  wysyłanie upomnień i tytułów wykonawczych, zgłaszanie wierzytelności ) wpis do hipoteki,
Rozliczanie i kontrola finansowa sołtysów,
Wystawianie pokwitowań podatnikom za wpłaty podatkowe,
Wydawanie podatnikom zaświadczeń o niezaleganiu w podatkach
Obliczanie i przekazywanie należnych wpływów z podatku rolnego do Izby Rolniczej,
Sporządzanie kwartalnych sprawozdań o zaległościach i nadpłatach podatkowych,
Sporządzanie kwartalnych deklaracji do Izby Rolniczej,
Sporządzanie sprawozdań o zaległych należnościach przedsiębiorców z tyt. świadczeń na rzecz sektora finansów publicznych.
Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych  
Rejestracja umów dzierżaw 
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy
Zastępstwo w czasie nieobecności pracownika ds. wymiaru podatku i kasa

Stanowisko  ds. księgowości budżetowej                  

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Księgowanie zaszłości finansowych jednostki, inwestycji, sum depozytowych oraz funduszy ,
Prowadzenie ewidencji analitycznej rozrachunków  i bieżące uzgadnianie jej z syntetyką,
Miesięczne uzgadnianie  wpływów z tytułu dochodów podatkowych z księgową podatkową,
Miesięczne uzgadnianie stanu i rozrachunków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych z księgową d.s. wynagrodzeń,
Dekretacja rachunków, faktur, not i innych dokumentów  do wypłaty,
Weryfikacja wystawców faktur pod kontem statusu podatnika VAT i sporządzanie wydruków z „Białej Listy Podatników”
Kontrola wydatków w zakresie określonym w art.54 ust. 1 pkt 3 ustawy o finansach publicznych.
Sporządzanie sprawozdań miesięcznych, kwartalnych i rocznych z realizacji dochodów i wydatków Urzędu Gminy,
Przeprowadzanie i sporządzanie dokumentacji z  rocznej inwentaryzacji kont drogą weryfikacji.
Obliczanie kosztów utrzymania świetlic wiejskich i ognisk opiekuńczo wychowawczych oraz wystawianie not obciążeniowych dla OPS i BIK
Naliczanie kosztów obsługi długu od planowanych do zaciągnięcia kredytów i pożyczek
Sporządzanie  dokumentacji księgowej zgodnie  z obowiązującymi przepisami:

  • Dzienniki obrotów,
  • Zestawienia obrotów i sald kont księgi głównej
  • Stany kont syntetycznych,

Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy dotyczących dzierżawy nieruchomości gminnych ,
Sporządzanie wykazu nieruchomości przeznaczonych do dzierżawy i zamieszczanie ogłoszeń
Przygotowywanie projektów umów na najem lokali,  mieszkań, gruntów, umieszczenie reklam
Prowadzeniem ewidencji analitycznych czynszów za lokale mieszkalne i użytkowe, grunty oraz windykacja w/w należności,
Prowadzenie spraw związanych z podatkiem VAT w gminie

  • wystawianie faktur VAT , faktur korygujących oraz not korygujących dla Urzędu Gminy jako wystawcy
  • prowadzenie rejestru zakupu i sprzedaży oraz rozliczanie podatku VAT,
  • sporządzanie zbiorczej deklaracji VAT-7 oraz przesyłanie pliku JPK-V7 do Ministerstwa Finansów za każdy miesiąc

Prowadzenie rejestru faktur 
Kompletowanie i przekazywanie do archiwum zakładowego akt i dokumentów zgodnie z instrukcją  kancelaryjną i archiwalną,
Zastępstwo Skarbnika Gminy  w czasie urlopu wypoczynkowego lub dłuższego chorobowego.
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

Stanowisko ds. kasy                                  

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Prowadzenie kasy zgodnie instrukcją dotyczącą gospodarki kasowej w Urzędzie Gminy,
Prowadzenie książki druków ścisłego zarachowania zgodnie instrukcją  ewidencji kontroli druków ścisłego zarachowania,
Przyjmowanie i sprawdzania pod względem formalno rachunkowym rachunków oraz dokonywanie zapłaty przelewem i gotówką,
Dokonywanie przelewów na wynagrodzenia i potrącenia od wynagrodzeń,
Zastępstwo na stanowisku:

  • ds. środków trwałych   

     Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

Stanowisko ds. wymiaru podatku        

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Wymiar należności z tytułu podatku od nieruchomości, leśnego, rolnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego przy zastosowaniu właściwych stawek podatkowych.
Prawidłowe stosowanie ulg ustawowych (inwestycyjnych i żołnierskich).
Dokonywanie przypisów i odpisów w zakresie podatków na podstawie złożonych deklaracji przez osoby fizyczne i prawne oraz kontrola w/w deklaracji.
Bieżące aktualizowanie kart gospodarstw i kart nieruchomości na podstawie otrzymanych zmian z ewidencji gruntów.
Obliczanie skutków finansowych z tytułu obniżania ustawowych stawek podatkowych oraz zwolnień i ulg w zapłacie podatków udzielonych przez gminę.
Przyjmowanie podań w sprawach ulg wynikających z ustawy o zobowiązaniach podatkowych (odraczanie terminu płatności, rozłożenie na raty, zaniechanie poboru zobowiązań, umorzenia zaległości podatkowych) oraz przygotowanie decyzji administracyjnych.
Prowadzenie postępowania wymiarowego dla grupy podatników będących osobami prawnymi i jednostkami organizacyjnymi niemającymi osobowości prawnej w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w deklaracjach bądź w przypadku nie złożenia deklaracji.
Prowadzenie kontroli podatków będących osobami fizycznymi w przypadkach budzących wątpliwości w zakresie złożonych wykazów nieruchomości.
Prowadzenie spraw związanych z podatkiem od środków transportowych
Sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej przedsiębiorcom
Współpraca ze starostwem powiatowym w zakresie ewidencji gruntów.

Zastępowanie na stanowisku:

  • ds. windykacji podatku.
  • ds. kasy

  Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

 

Stanowisko pracy ds. środków trwałych

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Prowadzenie dokumentacji środków trwałych, pozostałych środków trwałych w użytkowaniu (oraz drobnego inwentarza dla jednostek oświatowych, Urzędu Gmin, oraz BiK. Zgodnie z Zarządzeniem Wójta Gminy Izbicko wydanym w tym zakresie.
Dokonywanie aktualizacji, amortyzacji (umorzeń) środków trwałych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Prowadzenie całości spraw związanych z ewidencją składników majątku, przygotowywanie potrzebnych informacji dla pracowników innych stanowisk oraz sporządzenie sprawozdań statystycznych o stanie i ruchu środków trwałych.
Przygotowanie dokumentów do przeprowadzenia inwentaryzacji oraz prawidłowe rozliczenie inwentaryzacji (wycena oraz ustalenie różnic inwentaryzacyjnych).
Kontrola ksiąg inwentarzowych prowadzonych przez jednostki.
Kontrola raportów zużycia produktów i magazynów żywnościowych w przedszkolach i świetlicach szkolnych.
Współpraca z instytucją ubezpieczeniową  dot. ubezpieczenia majątku gminy.
Zastępstwo kasjera w czasie jego nieobecności.
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

Stanowisko  ds. wynagrodzeń 

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:                 

Prowadzenie kart wynagrodzeń,
Sporządzanie list płac i poleceń księgowania,
Prowadzenie wszystkich spraw związanych z podatkiem dochodowym od osób fizycznych dot. wynagrodzeń, (sporządzanie deklaracji podatkowych, sporządzanie rocznego rozliczenia podatków od wynagrodzeń pracowników) oraz uzgadnianie sald z Urzędem Skarbowym,
Prowadzenie kart zasiłkowych ZUS,
Obliczanie wszystkich zasiłków ZUS, miesięczne sporządzanie wszystkich deklaracji ZUS oraz kompletowanie dokumentacji w tym zakresie,
Sporządzanie sprawozdań statystycznych dotyczących wynagrodzeń,
Wydawanie zaświadczeń o zarobkach dla pracowników,
Prowadzenie analitycznej ewidencji pożyczek z ZFŚS wszystkich pracowników,
Prowadzenie analitycznej ewidencji wykorzystania funduszu socjalnego dla poszczególnych jednostek,
Zastępstwo na stanowisku

  • ds. księgowości budżetowej i wynagrodzeń
  • Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

 

Stanowisko ds. księgowości budżetowej i wynagrodzeń          

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Rozliczanie umów zleceń i ryczałtów samochodowych,
Sporządzanie  przelewów  podatku dochodowego od osób fizycznych – od umów zleceń,
Sporządzanie rocznego rozliczenia podatku dochodowego od umów zleceń,
Dokonywanie przelewów wynagrodzeń na konta,
Zastępstwo na stanowisku

  • ds. .wynagrodzeń

Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

 

Stanowisko  ds. organizacji i kadr    

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:      

Sprawowanie obsługi biurowej i sekretarskiej kierownictwa Urzędu;
Prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu   Prowadzenie zbiorczej ewidencji skarg i wniosków, wpływających do Urzędu oraz przekazywanie ich do wykonania wg właściwości;
Organizowanie kontaktów Wójta z organizacjami społecznymi;
Ewidencjonowanie poczty wpływającej i wypływającej z Urzędu;
Prowadzenie dzienników korespondencji o charakterze poufnym;
Prowadzenie archiwum zakładowego;
Rozliczanie rozmów telefonicznych z gminy i jednostek organizacyjnych;
Prowadzenie i udostępnianie zbiorów przepisów prawnych

Zastępstwo na stanowisku

  • ds. obsługi Rady Gminy i jej organów oraz działalność gospodarcza

Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

 

  Stanowisko ds. obrony cywilnej      

 Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

W zakresie bezpieczeństwa publicznego:

  1. Analiza i ocena stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego.
  2. Inicjowanie i koordynowanie działań na rzecz bezpieczeństwa i porządkupublicznego na terenie Gminy.
  3. Współdziałanie z Policją, Państwową Strażą Pożarną, WOPR i innymiinstytucjami rządowymi ipozarządowymi na rzecz zapewnienia bezpieczeństwai ładu publicznego oraz wykonywanie zadańbieżących w zakresie kompetencji Gminy wynikających z przepisów o Policji oraz ochronie p.poż.

W zakresie zarządzania kryzysowego:

  1. Planowanie kryzysowe, analiza i ocena zagrożeń w tym zakresie.
  2. Przygotowywanie planu operacyjnego ochrony przed powodzią.
  3. Przygotowywanie planu zarządzania kryzysowego oraz jego aktualizacja.
  4. Załatwianie spraw związanych z powoływaniem Gminnego Zespołu ZarządzaniaKryzysowego i zapewnienie właściwego działania Zespołu.
  5. Realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej.

W zakresie obronności i obrony cywilnej:

  1. Opracowanie, nadzorowanie oraz aktualizowanie planów i innych dokumentów dotyczących przygotowania i działaniaobronnego i Obrony Cywilnej.
  2. Kierowanie organizacją szkoleń z zakresu Obrony Cywilnej.
  3. Planowanie i koordynacja przyjęcia ludności z rozśrodkowania i ewakuacji
    z rejonów zagrożonych na terenie Gminy Popielów.
  4. Prowadzenie magazynu sprzętu Obrony Cywilnej.
  5. Przeprowadzanie inwentaryzacji, przeglądów, przeklasyfikowania i likwidacji sprzętu obrony cywilnej.
  6. Opracowanie, aktualizacja oraz realizowanie zadań wynikających z planu reagowania kryzysowego zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie regulacjami prawnymi.
  7. Prowadzenie spraw Gminnego Zespołu Zarzadzania Kryzysowego.
  8. Koordynowanie spraw dotyczących pełnienia całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarzadzania kryzysowego.
  9. Realizacja zapisów ustawy o stanie klęski żywiołowej oraz przepisów wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności:
  • Prowadzenie działań w sytuacjach zagrożenia katastrofą naturalną lub awarią techniczną, nosząca znamiona klęski żywiołowej;
  • Analizowanie i ocenianie zagrożeń oraz koordynowanie działań ratowniczych
  • Wykonywanie działań planistycznych dotyczących sposobu reagowania
    w sytuacji wystąpienia klęski żywiołowej;
  • Podejmowanie działań w celu zahamowania rozwoju występujących zagrożeń oraz mających na celu ograniczenie strat i zniszczeń;
  • Współpraca z Wydziałem Zarzadzania Kryzysowego Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz ze Starostwem Powiatowym w Strzelcach Op. w zakresie realizacji zadań zarządzania kryzysowego.
  1. Prowadzenie całości zagadnień z zakresu spraw obronnych w Urzędzie Gminy w Izbicku w tym:
  • Opracowywanie rocznych wytycznych oraz planu zasadniczych zamierzeń w zakresie wykonywania zadań obronnych;
  • opracowywanie planów i programów szkolenia obronnego, organizowanie szkolenia i prowadzenie dokumentacji szkoleniowej;
  • opracowywanie i aktualizowanie planu operacyjnego funkcjonowania gminy po wprowadzeniu wyższych stanów obronności państwa;
  • opracowywanie i aktualizacja planu służby zdrowia gminy na potrzeby obronne;
  • realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniem stanowiska kierowania Wójta, zapewniającego realizację zadań obronnych w wyższych stanach gotowości obronnej państwa;
  • Opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego Urzędu w czasie wojny;
  • Opracowanie i bieżące aktualizowanie dokumentów zapewniających sprawne wykonywanie zadań obronnych w wyższych stanach gotowości bojowej;
  • Opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji „Stałego Dyżuru”;
  • Aktualizowanie wniosków wojskowych komendantów uzupełnień w sprawie świadczeń na rzecz obrony, a także prowadzenie postępowania przygotowywanie decyzji o przeznaczeniu osób i rzeczy na potrzeby świadczeń obronnych;

Opracowywanie rocznych planów świadczeń osobistych i doraźnych świadczeń rzeczowych oraz planu świadczeń rzeczowych , przewidzianych  do wykonania w razie zgłoszenia mobilizacji i wojny, a także innych niezbędnych w tym zakresie dokumentów.
Planowanie i realizacja zadań związanych z doręczaniem kart powołań, celem natychmiastowego uzupełnienia sil zbrojnych.
Opracowywanie i aktualizacja dokumentacji w zakresie Akcji Kurierskiej.
Prowadzenie reklamowania z urzędu.
Realizacja spraw z zakresu świadczeń pomocy w sytuacjach kryzysowych i konfliktu w ramach HNS.
Gospodarowaniem środkami finansowymi na cele obrony cywilnej i obronności.
Wykonywanie innych czynności zleconych przez kierownika jednostki
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego, sprawy wojskowe 

Do zakresu działania Kierownika USC należy w szczególności:
Rejestracja urodzeń, małżeństw, zgonów i innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób;
Wydawanie aktów stanu cywilnego i przechowywanie, i konserwacja ksiąg stanu cywilnego oraz kat zbiorowych;
Wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą;
Wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcia zawarcie związku małżeńskiego dla kościołów i związków wyznaniowych;
Wydawanie decyzji w oparciu o prawo o aktach stanu cywilnego i kodeksu rodzinnego i opiekuńczego;
Wydawanie decyzji w sprawie zmiany imienia i nazwiska;
Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński oraz przyjmowanie innych oświadczeń zgodnie z przepisami kodeksu rodzinnego i opiekuńczego
Prowadzenie spraw w zakresie kwalifikacji wojskowej
Zastępstwo inspektora ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

Stanowisko  ds. ppoż. oraz obsługi petentów w języku pomocniczym – niemieckim.     

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:
Obsługa petenta w języku pomocniczym niemieckim (pisanie pism, tłumaczenie).
Organizacja wizyt partnerskich oraz prowadzenie dokumentacji wspólnie z pracownikiem d.s. promocji gminy

Zadania z zakresu spraw przeciwpożarowych,

Nadzór nad jednostkami OSP na terenie gminy i współpraca z nimi (zebrania, zawody strażackie).
Prowadzenie dokumentacji OSP (akta rejestrowe, statuty OSP),
Organizowanie stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego i wydawanie zarządzeń pokontrolnych w tym zakresie.
Współdziałanie z Komendą Powiatową Straży Pożarnej w zakresie poprawy stanu bezpieczeństwa przeciwpożarowego
Nadzór nad zaopatrzeniem w wodę do celów p.poż. na terenie gminy,
Nadzór nad wykonywaniem prac konserwatorów OSP Siedlec, OSP Izbicko, OSP Borycz, OSP Krośnica.
Nadzór merytoryczny nad rozliczaniem zakupionego paliwa, olejów i innych materiałów.
Przeprowadzenie inwentaryzacji rocznych z natury w jednostkach OSP na terenie Gminy w raz z powołaną komisją
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

Z-ca Kierownika USC, stanowisko ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych                                                                             

Do zakresu działania na stanowisku należą w szczególności:

Zastępca Kierownika USC wykonuje czynności Kierownika USC podczas jego nieobecność lub z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Kierownika USC.
Ewidencja ludności i dowodów osobistych:
Realizacja zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności.
Prowadzenie ewidencji oraz dokumentacji w formie rejestru PESEL, rejestru mieszkańców, rejestru zamieszkania cudzoziemców.
Obsługa interesantów w sprawach ewidencji ludności i dowodów osobistych.
Udostępnianie danych z Rejestru Mieszkańców, Rejestru Zamieszkania Cudzoziemców i Rejestru Dowodów Osobistych, Pesel.
Prowadzenie postępowań administracyjnych i przygotowywanie decyzji administracyjnych w sprawach z zakresu ewidencji ludności.
Wykonywanie czynności związanych z prowadzeniem stałego rejestru wyborców. Współudział w przygotowaniu i przeprowadzaniu wyborów i referendów w zakresie sporządzania spisów wyborców
Wykonywanie zadań i pełnienie funkcji pełnomocnika z ustawy o informacjach niejawnych:
Zastępstwo pracownika ds.  ppoż. oraz obsługi petentów w języku pomocniczym – niemieckim.    
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

 

Stanowisko  ds. obsługi Rady Gminy i jej organów oraz działalność gospodarcza                                                          

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Przeprowadzanie wyborów sołtysów i rad sołeckich,
Organizowanie zebrań wiejskich i ukierunkowanie działalności sołtysów,
Załatwianie postulatów i wniosków wyborców,
Załatwianie interpelacji radnych, wniosków komisji Rady Gminy,
Przygotowywanie projektów planów pracy Rady Gminy oraz Komisji,
Zapewnienie technicznej i organizacyjnej obsługi sesji i komisji,
Przygotowywanie przy współdziałaniu z innymi pracownikami Urzędu sprawozdań, informacji i innych materiałów oraz projektów uchwał dla potrzeb Rady Gminy i jej komisji  oraz przekazywanie ich odpowiednim organom i czuwanie nad ich realizacją przez właściwe organy i jednostki organizacyjne,
Organizowanie w zakresie wskazanym przez Radę przeprowadzenia konsultacji społecznej nad projektem rozstrzygnięć poddanych konsultacji oraz podawania wyników do wiadomości publicznej,
Sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej przedsiębiorcom
Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym na obszarze gminy (Dz. U. Nr 125 poz. 1371 z 2001r )
Kontrola prawidłowości  przestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i   przeciwdziałaniu alkoholizmowi pod względem przestrzegania limitów punktów sprzedaży napojów alkoholowych do 18% i powyżej 18%,
Prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
Prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej,
Pełnienie zastępstwa w czasie dłuższej nieobecności na stanowisku Inspektora ds. zamówień publicznych

Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

Stanowisko ds. dróg gminnych i gospodarki wodnej

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:
Zarządzanie siecią dróg gminnych;
Prowadzenie ewidencji dróg gminnych i obiektów mostowych,
Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem dróg gminnych, chodników, obiektów mostowych, oznakowania pionowego i poziomego, transportu publicznego zgodnie  z przepisami, w tym ustawą o drogach publicznych,
Prowadzenie spraw związanych z transportem publicznym i infrastrukturą transportową na terenie gminy;
Zatwierdzanie i opiniowanie czasowych oraz stałych organizacji ruchu;
Prowadzenie spraw związanych z obsługą komunikacyjną inwestycji przyległych do dróg gminnych,
Prowadzenie postępowań w sprawie uzgodnienia lokalizacji zjazdu,
Prowadzenie spraw związanych z zajęciem pasa drogowego, w tym ewidencja zgłoszeń i kontrola stanu prac odtworzeniowych,
Wydawanie zezwoleń, zaświadczeń zarządcy drogi w sprawach związanych z zarządzaniem ruchem, przejazdami ponadnormatywnymi,
Kontrolowanie i odbiór prac utrzymaniowych w pasie drogowym;
Przeprowadzanie przeglądów stanu technicznego dróg;
Prowadzenie ewidencji i ich aktualizacja w zakresie:
-  dokumentacji technicznej,
-  środków trwałych przyjętych na stan referatu,
-  protokołów przekazania do eksploatacji,
-  inwentaryzacji,
Przygotowywanie dokumentów i udział w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w ramach prowadzonych spraw,
Współudział w opracowywaniu planów finansowo-rzeczowych w ramach prowadzonych spraw,
Weryfikacja dokumentów finansowych pod względem merytorycznym i rachunkowym w ramach wykonywanych  zadań,
Przygotowywanie oraz nadzorowanie wykonania planu zimowego utrzymania dróg gminnych;
Prowadzenie bieżącej oceny oznakowania dróg gminnych oraz zgłaszanie wniosków w sprawach sposobu ich oznakowania
Sporządzanie sprawozdań rocznych SG – 01 dział – drogi i obiekty mostowe
Remonty cząstkowe dróg
Nadzór nad oświetleniem ulicznym; eksploatacja, zgłaszanie i nadzór nad usuwaniem awarii
Gospodarka wodami: zlecanie i nadzór nad konserwacją rowów melioracyjnych; pozwolenia wodnoprawne
Przygotowanie oraz nadzór nad realizację inwestycji z zakresu dróg gminnych i oświetlania ulicznego
Zastępstwo na stanowisku:

  • remontów i inwestycji

Stanowisko ds. remontów i inwestycji  

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:
Współdziałanie z organizacjami społecznymi w dziedzinie  rozwoju kultury fizycznej i sportu,
Nadzorowanie  wydatków Rad Sołeckich,
Prowadzenie spraw dotyczących  inwestycji obiektów sportowych  w tym inwestycji finansowanych ze środków unijnych,
Zlecenie i nadzorowanie remontów w budynkach komunalnych i innych jednostkach gminnych,
Nadzór nad aktualizacją ksiąg obiektów budowlanych
Zastępstwo na stanowisku

  • ds. dróg gminnych i gospodarki wodnej

Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

 

Stanowisko  ds. rolnictwa, ochrony środowiska  i funduszy strukturalnych.                            

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:
Wykonywanie zadań z zakresu ochrony gruntów, rekultywacji i ich zagospodarowania,
Wykonywanie zadań z zakresu ochrony roślin przed szkodnikami i chorobami

  • Przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób i chwastów orazwzywanie dookreślonych czynności,

Współdziałanie z lekarzami weterynarii w zakresie zwalczania chorób zakaźnych zwierząt,

  • Przyjmowanie informacji i przekazywanie zgłoszeń rolników o podejrzeniu o zachorowaniu lub zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną,

Wydawanie  zezwoleń na uprawę maku i konopii lub ogłaszanie zakazu ich uprawy- z ustawy o zapobieganiu narkomanii.
Ustanawianie parku wiejskiego, określanie jego granic oraz sposobu wykonywania ochrony,
Uznawanie za park wiejski, określenie jego granic oraz sposobu wykonywania ochrony,
Prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa

  • Przygotowanie opinii w sprawie wydzierżawienia obwodów łowieckich przez Koła Łowieckie,
  • Rozstrzyganie sporów z przedstawicielem Izb Rolniczych przy szacowaniu szkód łowieckich,

Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska,
Naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska  Urząd Gminy i jej jednostek organizacyjnych oraz prowadzenie stosownej ewidencji w tym zakresie ( wprowadzanie pyłów i gazów do powietrza ),
Prowadzenie planowanych zadrzewień oraz dokonywanie oceny upraw leśnych,
wykonywanie zadań z zakresu ochrony przyrody i współdziałanie z Wojewódzkim Konserwatorem Przyrody,
Wydawanie decyzji administracyjnych na wycinkę drzew z konieczności,
Prowadzenie ewidencji psów agresywnych,
Z ustawy o utrzymaniu w czystości – budowa, utrzymanie, eksploatacja własnych  lub wspólnych z gminą grzebowisk oraz miejsc spalania zwłok zwierzęcych,
Załatwianie problematycznych spraw z wałęsającymi się psami,
Współpraca z zakładem utylizacji  w zakresie odbioru padłych zwierząt u rolników,
Realizowanie zadań z obrony cywilnej i obronnych wynikających z planów z zakresu rolnictwa i ochrony środowiska.
Wydawanie decyzji  rolnośrodowiskowych
Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
Prowadzenie spraw związanych z inwestycjami dotyczącymi modernizacji  sieci wodociągowych, ujęć wody oraz budowy sieci kanalizacyjnej  w tym dofinansowywanych ze środków unijnych
Prowadzenie spraw z zakresu realizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku z gminach
Sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej przedsiębiorcom

Zastępstwo na stanowisku

  • ds. zagospodarowania przestrzennego i mienia komunalnego

Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

Stanowisko pracy ds. zamówień publicznych      

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Z ustawy o zamówieniach publicznych

Przygotowanie dokumentacji przetargowej dla przetargów organizowanych przez gminę

  • Organizowanie przetargów na inwestycje w gminie i jej jednostkach organizacyjnych zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
  • Organizowanie przetargów: na zakupy, usługi i remonty w Urzędzie Gminy i jednostek organizacyjnych gminy zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych,
  • Przestrzeganie zasad ogłaszania przetargów,
  • Przygotowywanie projektów umów z wybranym oferentem,
    • Prowadzenie dokumentacji z odbytych przetargów na remonty i zakupy w formie rejestrów, ogłoszenia z przetargów,

Sporządzanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej przedsiębiorcom
Współpraca z organizacjami samorządowymi o statusie organizacji pożytku publicznego, ogłaszanie konkursów ofert na dotacje z budżetu gminy w sferze zadań publicznych,
Przeprowadzanie konsultacji społecznych,
Zastępstwo na stanowisku ds. ds. obsługi Rady Gminy i jej organów oraz działalność gospodarcza     
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

 

Stanowisko  ds. zagospodarowania przestrzennego i mienia komunalnego        

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Zadania własne z zakresu planowania przestrzennego.
Prowadzenie procedury sporządzania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Izbicko,
Prowadzenie procedury opracowania projektu miejscowego
Wydawanie decyzji w sprawach ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,

Zadania z ustawy Prawo geologiczne i górnicze
Opłaty eksploatacyjne,
Ruch zakładu górniczego  ( opiniowanie ),
Odpowiedzialność odszkodowawcza,

Zadania z ustawy o cmentarzach o chowaniu zmarłych
Zakładanie i rozszerzanie cmentarzy  komunalnych,
Wydawanie decyzji o zamknięciu cmentarza,
Wydawanie decyzji o przeznaczeniu terenu cmentarza na inny cel po upływie 40 lat od ostatniego pochowania,

Zadania  z ustawy o grobach i cmentarzach wojennych
Organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi,

Zadania z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami

Nadzór nad prowadzonym rejestrem zabytków ruchomych i nieruchomych z terenu gminy przez WKZ,
Przyjmowanie w zarząd zabytku nieruchomego
Wydawanie zarządzeń w celu zabezpieczenia zabytków w nagłych przypadkach i niezwłoczne zawiadomienie o tym Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
Zgłaszanie WKZ przedmiotów zasługujących na wciągnięcie do rejestru zabytków
Składanie wniosków o wpis do rejestru zabytków dóbr kultury nieruchomych oraz kolekcji,
Przyjmowanie zawiadomień o ujawnieniu przedmiotu, który posiada cechy zabytku,
Przyjmowanie zawiadomień o znalezieniu przedmiotu archeologicznego lub o odkryciu wykopaliska oraz niezwłoczne zawiadomienie  WKZ o powyższym,
Działanie w porozumieniu z WKZ w zakresie użytkowania obiektu  zabytkowego zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami i w sposób odpowiadający  jego wartości zabytkowej,

 

Gospodarowanie nieruchomościami stanowiącymi własność gminy,

Sprzedaż i oddawanie w użytkowanie  wieczyste,
Organizowanie przetargów na zbycie nieruchomości,
Stosowanie prawa pierwokupu,
Wywłaszczanie i odszkodowania,
Przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy dotyczących zbycia lub nabycia nieruchomości,
Prowadzenie rejestru mienia komunalnego gminy,
Tworzenie zasobów gruntów na cele budowlane, ustalanie cen działek i ich zbywanie,
Sporządzanie umów na dzierżawę gruntów gminnych do 3 lat i naliczanie opłat za ich dzierżawę,
Ustalanie opłat rocznych za użytkowanie wieczyste i zarząd nieruchomościami,
Prowadzenie nazewnictwa ulic i placówek oraz numerów porządkowych nieruchomości,
Wystawianie zaświadczeń o numeracji nieruchomości i budynków,
Wystawianie zawiadomień o zmianie numeracji nieruchomości i budynków,
Zastępstwo na stanowisku
- ds. rolnictwa i ochrony środowiska i funduszy strukturalnych
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy 

Dyrektor  Biblioteki i Kultury                 

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:
Bieżąca rejestracja i ewidencja korespondencji wpływającej  i wychodzącej z biblioteki,
Doskonalenie form i metod pracy,
Sporządzenie obowiązującej sprawozdawczości,
Udostępnianie zbiorów bibliotecznych czytelnikom,
Kontrolowanie pracy filii bibliotecznych,
Dokonywanie zakupu nowości książkowych  dla bibliotek i filii,
Udzielanie instruktażu  pracownikom filii bibliotecznych,
Planowanie potrzeb finansowych na dany rok budżetowy dla biblioteki gminnej i jej filii,
Sporządzanie okresowych sprawozdań z działalności kulturalnej na posiedzenia komisji ds. oświaty Rady Gminy,
Ustalanie zakresów czynności dla pracowników filii bibliotecznych,
Organizowanie imprez kulturalnych np. wystaw, spotkań  z pisarzami i innymi ciekawymi ludźmi,
Dbanie o konserwację materiałów bibliotecznych,
Nadzór nad świetlicami i klubami wiejskimi,
Nadzór nad realizacją programu „Opolski Senior – zapewnienie wsparcia osobom niesamodzielnym oraz ich opiekunom”
Współpraca z organizacjami społecznymi, Stowarzyszeniami, Radami Sołeckimi w zakresie organizowania imprez kulturalnych na terenie gminy: takie jak „Noc Świętojańska”,  Dni Krośnicy, Śląskie Beranie – nadzór merytoryczny.
Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

 

Kierownika Biura  Obsługi Oświaty

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:
Kierowanie działalnością Biura i nadzorowanie tej działalności zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, Uchwałami Rady Gminy Izbicko, założeniami i wytycznymi Wójta Gminy Izbicko, w oparciu o zasadę ekonomicznej efektywności działania,
Racjonalne gospodarowanie środkami Biura,
Nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa pracy, porządku i dyscypliny pracy,
Ustalanie wewnętrznej organizacji pracy Biura, a w szczególności określanie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach,
Wydawanie aktów kierownictwa wewnętrznego (zarządzenia, regulaminy, instrukcje, polecenia) i regulacji określających działalność Biura,
Ustalanie zasad obiegu dokumentów wewnętrznych Biura,
Zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy,
Samodzielne podejmowanie decyzji w granicach swoich kompetencji,
Współpraca z Dyrektorami obsługiwanych jednostek,
Prowadzenie spraw związanych z procedurą projektowania, zatwierdzania oraz weryfikacją arkuszy organizacyjnych, aneksów do arkuszy na każdy rok szkolny szkół i przedszkoli,
Akceptowanie i odpowiedzialność za celowość wydatków związanych z realizacją budżetu Biura Obsługi Oświaty Samorządowej w Izbicku,
Nadzór nad prawidłową realizacją budżetu oraz nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej w Biurze,
Opracowywanie dla potrzeb Rady Gminy i Wójta Gminy Izbicko uchwał i zarządzeń w zakresie funkcjonowania Biura i jednostek obsługiwanych w granicach prowadzonej obsługi, Nadzór nad organizowaniem i prowadzeniem prac statystycznych, sprawozdań i analiz, 15. podejmowanie decyzji w ramach przekazanych pełnomocnictw i upoważnień przez Wójta Gminy Izbicko,
Nadzór nad organizowaniem doskonalenia i dokształcania zawodowego nauczycieli,
Organizowanie konkursów na stanowiska dyrektorów jednostek oświatowych,
Wnioskowanie o nagrody i odznaczenia,
Wnioskowanie o powołanie bądź odwołanie dyrektora placówki,
Wnioskowanie o zmianę wynagrodzenia i dodatków funkcyjnych,
Przygotowywanie opinii i wniosków w zakresie tworzenia i likwidacji Placówek Oświatowych,
Nadzór nad prowadzeniem Ewidencji Szkół i Placówek Niepublicznych,
Merytoryczne kwestie związane z realizacją opieki nad dziećmi do lat 3.
Prowadzenie spraw związanych z awansem zawodowym nauczycieli,
Sporządzanie analiz i sprawozdań statystycznych dotyczących szkół i przedszkoli oraz wykonywanie zadań związanych z ustawą o systemie informacji oświatowej,
Konkursy przedmiotowe, olimpiady
Wyszukiwanie informacji o możliwościach pozyskania środków finansowych na cele oświatowe, przygotowywanie dokumentacji i realizacja projektów oświatowych,
Kompletowanie dokumentów związanych z przyjęciem do pracy w Biurze,
Przygotowanie świadectw pracy pracowników Biura,
Zakładanie i prowadzenie teczek akt osobowych pracowników Biura,
Przygotowanie wniosków i dokumentów do ZUS w sprawie emerytur i rent pracowników Biura,
Prowadzenie absencji chorobowej pracowników Biura,
Aktualizacja przepisów dotyczących zatrudniania i wynagradzania pracowników,
Merytoryczne działania związane z pomocą zdrowotną dla nauczycieli,
Obsługa rachunku bankowego.

Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Kierowanie, nadzorowanie i koordynacja pracy pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej,
Dokonywanie analizy i oceny zjawisk rodzących zapotrzebowanie na świadczenia pomocy społecznej,
Udzielanie informacji, wskazówek i pomocy w zakresie rozwiązywania spraw związanych z działalnością Ośrodka Pomocy Społecznej,
Inicjowanie nowych form udzielania pomocy osobom będącym w trudnej sytuacji życiowej oraz inspirowanie instytucji , które mogłyby świadczyć usługi niezbędne do poprawy tej sytuacji,
Współpraca z innymi instytucjami i organizacjami w zakresie doskonalenia i poszukiwania nowych rozwiązań w dziedzinie pomocy społecznej,
Sporządzanie planów dochodów i wydatków w zakresie pomocy społecznej,
Wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu pomocy społecznej należących do właściwości gminy,
Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń rodzinnych,
Wydawania decyzji w sprawach związanych z przyznawaniem dodatków mieszkaniowych. Wydawania decyzji w sprawach związanych z przyznawaniem dodatków energetycznych.
Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach przyznawania jednorazowego świadczenia, o którym mowa w ustawie o wsparciu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”
Nadzorowanie sprawozdawczości z zakresu pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych,
Wydawanie decyzji administracyjnych dotyczących dłużników alimentacyjnych i zaliczek alimentacyjnych,
Podpisywanie bieżącej korespondencji,
Analiza wpływającej do OPS korespondencji i podział jej na poszczególne stanowiska pracy,
Analizowanie zmian przepisów prawnych obowiązujących w działalności pomocy społecznej,
Wykonywanie zadań zleconych przez Zastępcę Wójta i Sekretarza Gminy,

 

Kierownik Zakładu Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Kieruje Zakładem Gospodarki Komunalnej i Wodociągowej reprezentuje go na zewnątrz i składa w jego imieniu oświadczenia z zachowaniem obowiązujących przepisów.
Funkcjonowanie Zakładu opiera się na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania oraz indywidualnej odpowiedzialności za właściwe wykonywanie powierzonych zadań.
Zapewnia ochronę mienia zakładu oraz przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej oraz ochrony danych osobowych zgodnie z ustawą,
Opracowuje regulamin pracy dla zakładu oraz zakresy czynności dla poszczególnych pracowników,
Zapewnia przestrzeganie przepisów bhp, p.poż oraz dyscypliny ekonomiczno-finansowej prowadzonej działalności,
Wydawanie zarządzeń i innych wewnętrznych aktów normatywnych,
Przyjmowanie i zwalnianie pracowników zakładu,
Kontrolowanie przestrzegania dyscypliny pracy,
Udzielanie kar dyscyplinarnych,
Zatwierdzenie premii, nagród oraz występowanie z wnioskami o odznaczenia dla pracowników,
Organizowanie prawidłowego nadzoru i skutecznej kontroli w zakładzie celem zapobieżenia zaniedbania, nadużyciom przestępczym i gospodarczym,
Przygotowanie uchwał niezbędnych do podjęcia przez Rade Gminy,
Zarządzanie Inwentaryzacji rocznych i okresowych w zakładzie zgodnie z przepisami,
Nadzorowanie wodociągów i kanalizacji sanitarnej,
Nadzorowanie gminnego wysypiska śmieci i zarządzanie nim,
Zatrudnianie do prac interwencyjnych lub robót publicznych w porozumieniu z PUP w Strzelcach Opolskich (palacze CO i inni),
Prowadzenie remontów budynków komunalnych zgodnie z długoletnim planem gospodarowania zasobem gminy przyjętym Uchwałą Rady Gminy w Izbicku
Wykonywanie zadań zleconych przez Zastępcę Wójta i Sekretarza Gminy,

Radca Prawny

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Współpraca z pracownikami Urzędu przy opracowywaniu i opiniowanie w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami umów i porozumień zawieranych przez Gminę Izbicko;
Wydawanie opinii prawnych na wniosek wójta i podległych mu pracowników;
Współpraca z pracownikami Urzędu przy opracowywaniu i opiniowanie w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami projektów uchwał i zarządzeń;
Opiniowanie w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami projektów decyzji administracyjnych i uzgodnień, upoważnień i pełnomocnictw wydawanych przez Wójta;
Świadczenie porad prawnych w sprawach związanych z realizacją ustawowych zadań gminy, o które będą się zwracać pracownicy urzędu;
Wydawanie opinii prawnych w zakresie spraw przypisanych poszczególnym stanowiskom urzędniczym
Opiniowanie w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami dokumentów wewnętrznych Urzędu: regulaminów i instrukcji;
Prowadzenie dokumentacji obsługi prawnej w zakresie powierzonych spraw;
Informowanie pracowników Urzędu o zmianach w obowiązującym stanie prawnym
Wykonywanie zadań zleconych przez Wójta Gminy

 

Biuro obsługi klienta – promocja gminy         

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Praca w biurze obsługi klienta
Promocja gminy
Organizacja wizyt partnerskich oraz prowadzenie dokumentacji wspólnie z pracownikiem ds. obsługi petenta w języku niemieckim
Przygotowywanie materiałów do archiwum zakładowego,
Zakup opału dla jednostek organizacyjnych  gminy, budynków gminnych
Rozliczanie roczne opału
Prowadzenie spraw związanych z programem Leader – jako pełnomocnik gminy,
Prowadzenie spraw programu „Odnowa wsi” – jako koordynator gminy,
Prowadzenie strony internetowej, promocja gminy, pomoc w organizowaniu imprez gminnych (np. wizyt partnerskich)
Sporządzanie wniosków na małe projekty
Zastępstwo na stanowisku

  • ds.. organizacji i kadr

Inne zadania ujęte w regulaminie Urzędu Gminy

Pomoc administracyjno – biurowa      

Do zakresu działania na tym stanowisku należy w szczególności:

Pomoc na stanowiskach urzędniczych
Wykonywanie zadań zleconych przez Wójta Gminy